w kolejności ukazania się na blogu (u dołu najstarsze):
KSIĄŻKI
- ANIOŁY ŚNIEGU (Snow Angels) - James Thompson - /5
- GRA O TRON (A Games of Thrones) - George R.R. Martin - /5*
- SATYNOWY MAGIK - Waldemar Łysiak -/4+
- ZANIM ZASNĘ (Before I Go to Sleep) - S.J. Watson - /5
- NIEWIERNI - Vincent V. Severski - /4+
- WIĘZIEŃ NIEBA (El Prisionero del Cielo) - Carlos Ruiz Zafón - /5*
- ODPŁATA (The Retribution) - Val McDermid - /5*
- TRUJĄCY OGRÓD (Beneath the Bleeding) - Val McDermid - /5*
- ŻĄDZA KRWI (The Torment of Others) - Val McDermid - /5*
- OSTATNIE KUSZENIE (The Last Temptation) - Val McDermid -/5*
- KRWAWA BLIZNA (The Wire in the Blodd) - Val McDermid - /5*
- W RAJSKIEJ DOLINIE WŚRÓD ZIELSKA - Jacek Hugo-Bader - /3+
- FORMACJA TRÓJKĄTA - Mariusz Zielke - / 5-
- SIŁA CZASU (The Time Cure: overcoming PTSD with the New Psychology of Time Perspective Therapy) - Philip G. Zimbardo, Richard M. Sword, Rosemary K.M. Sword - /5**
- SYRENI ŚPIEW (The Mermaid Singing) - Val McDermid - /5
- DOBRY POWÓD, BY ZABIJAĆ - Artur Baniewicz - /3-
- GORĄCZKA KOŚCI (Fever of the Bone) - Val McDermid - /5-
- NIEŚMIAŁOŚĆ (Shyness : what it is, what to do about it) - Philip G. Zimbardo - /5**
- WYBÓR - Eustachy Rylski - /4
- WITAJCIE W CIĘŻKICH CZASACH (Welcome to Hard Times) - Edgard Laurence Doctorow - /4
- WIECZÓR W BIZANCJUM (Evening in Byzantium) - Irwin Shaw - /5-
- POŁAMAĆ KOŚCI (Shatter the Bones) - Stuart MacBride - /5
- CESARZ - Ryszard Kapuściński - /5*
- RUDY ORM (Röde Orm)- Frans Gunnar Bengtsson - /5-
- KANON FOTOGRAFII. W POSZUKIWANIU INDYWIDUALNEGO STYLU (The Art of Photography. An Approach to Personal Expression) - Bruce Barnbaum - /5*
- PARADOKS CZASU (The Time Paradox: The New Psychology of Time That Can Change Your Life) -Philip Zimbardo, John Boyd - /5**
- DEUTSCHE EISENBAHNGESHÜTZE - Horst Scheibert - /5-
- LEOPOLD 28CM K5(E) - Jan Coen Wijnstok- /5
- PAMIĘTNIKI - Jan Pasek - /3
- ARYTMIA (Flimmer) - Anne & Even Holt - /5*
- CIENKA CZERWONA LINIA (The thin Red Line) - James Jones - /5*
- EFEKT LUCYFERA. DLACZEGO DOBRZY LUDZIE CZYNIĄ ZŁO? (The Lucifer Effect. How Good People Turn Evil) - Philip Zimbardo - /5**
- KUBUŚ FATALISTA I JEGO PAN - Denis Diderot - /5
- NIEMIECKA AMFIBIA GĄSIENICOWA LWS - Иванов С.В. - /5
- STUART. U.S. LIGHT TANKS IN ACTION - Steve Zaloga - /5
- CZARNE (Black) - Christopher Whitcomb - /4
- STURMGESCHÜTZ III IN ACTION - Bruce Culver - /5
- GODZINY (The Hours) - Michael Cunningham - /5
- DROGA (The Road) - Cormac McCarthy - /4
- KOBIETY - Charles Bukowski - /4
- WAFFEN-SS IN COMBAT- Robert Michulec, Tom Cockle & Ronald Volstad - /5
- T-34 IN ACTION - Steven Zaloga, James Grandsen & Don Greer - /5
- GERMAN HALFTRACKS IN ACTION - Uwe Feits, Kurt Rieger - /4
- ZABIĆ DROZDA (To Kill a Mocingbird) - Nelle harper Lee - /5*
- ZNACZY KAPITAN - Karol Olgierd Borchardt - /5*
- FROST I SROGA ZIMA (Winter Frost) - R.D. Wingfield - /5
- LAMUS CIEKAWOSTEK - Marian Kozłowski - /5*
- NIEZWYKŁE OKRĘTY - Jan Piwowoński - /5*
- TAK, TO TEN - Jerzy Sosnowski - /4
- ARCHIWUM NEPTUNA - Jerzy Miciński - /5*
- PANIENKI MADAME CLEO (Madame Cleo Girls) - Lucianne Goldberg - /5*
- BEDĘ TAM - Shin Kyung-Sook - /4
- SIEĆ. OSTATNI BASTION SS - Bogusław Wołoszyński - /4
- BRACTWO BANG BANG (The Bang-Bang Club) - Greg Marinovich, João Silva - /5*
- GROCHÓW - Andrzej Stasiuk - /4
- ASYMETRIA. ROSYJSKA RULETKA - Piotr Gibowski - /3
- OGNIEM I MIECZEM - Henryk Sienkiewicz - /5*
- WYROK - Mariusz Zielke - /5*
- SYNONIM ZŁA - Ivo Vuco - /4
- MORDERSTWO W ORIENT EXPRESSIE (Murder on the Orient Express) - Agatha Christie - /3
- HOLLYWOOD - Charles Bukowski - /3
- CZAS HONORU - Jarosław Sokół - /3
- AKWARIUM (АКВАРИУМ) - Wiktor Suworow (Виктор Суворов); właściwie Władimir Bogdanowicz Riezun (Владимир Богданович Резун) - /5*
- ŁUK TRIUMFALNY (Arc de Triomphe) - Erich Maria Remarque - /5*
- RZEKI HADESU - Marek Krajewski - /4
- MALOWANY PTAK - Jerzy Kosiński - /5
- NA ZACHODZIE BEZ ZMIAN - Erich Maria Remarque - /5*
- LOLITA - Vladimir Nabokov - /5
- CHIMERYCZNY LOKATOR (Le locataire chimerique) - Roland Topor - /5
- ŚWIAT DIABŁA. GEOGRAFIA SENSU ŻYCIA (Свет дьявола. География смысла жизни) - Wiktor Jerofiejew (Виктор Владимирович Ерофеев) - /3
- RAJ (Paradiset) - Liza Marklund - /5*
- POZWÓL, ŻE CI OPOWIEM... - Jorge Bucay - /5*
- ALIBI (The Alibi Man) - Tami Hoag - /5
- STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW (Dead Poets Society) - Nancy H. Kleinbaum - /5*
- NOWY WSPANIAŁY ŚWIAT (Brave new world) - Aldous Huxley - /5*
- NIECH TO SIĘ NIGDY NI KOŃCZY (Låt det aldrig ta slut) - Åke Edwardson - /4
- WYZNANIE - Roman Gren - /3
- TAJEMNICZA WYSPA (L'île mystérieuse) - Juliusz Verne - /3
- SPRZEDAWCA BRONI (The Gun Seller) - Hugh Laurie - /4
- TESTAMENT (The Codex) - Douglas Preston - /4
- DIABLE ZIELE - Andrzej Sikora - /2
- AŻ GNIEW TWÓJ PRZEMINIE (Till dess din vrede upphör) - Asa Larsson- /5
- SZUMOWSKA. KINO TO SZKOŁA PRZETRWANIA - Agnieszka Wiśniewska - /5
- ZWODNICZY PUNKT (Deception Point) - Dan Brown - /2
- KONTRAKT PAGANINIEGO (Paganinikontraktet) -Lars Kepler - /5
- BILBORD - J.D.Bujak - /3
- MARIONETKI - Paweł Jaszczuk - /4
- EUROPA BLUES - Arne Dahl - /4
- DRAPIEŻCA (Predator) - Terri Blackstock - /4
- TOŻSAMOŚĆ BOURNE'A (The Bourne Identity) - Robert Ludlum - /5
- ŚCIEŻKI CHWAŁY (Paths of Glory) - Jeffrey Archer - /5*
- MĘŻCZYZNA, KTÓRY SIĘ UŚMIECHAŁ (Mannen som log) - Henning Mankell - /4
- SIÓDMY DZIEŃ (Den syvende dag) - Jens Høvsgaard - /4
- DOWODY ZBRODNI (Proof positive) - Phillip Margolin - /3
- Z PRZEJMUJĄCEGO ZIMNA (The Spy Who Came in from the Cold) - John Le Carre - /5*
- PAMIĘTNIKI WAMPIRÓW (The Vampire Diaries) KSIĘGA 1: PRZEBUDZENIE (The Awakening), WALKA (The Struggle) i SZAŁ (The Fury) - L.J. Smith - /3
- KSIĄŻKA O FOTOGRAFOWANIU - Andrzej A. Mroczek - /5*
- CZARNA WODA (Black Water Rising) - Attica Locke - /5
- PTAKI EUROPY ŚRODKOWEJ. PRZEWODNIK DO ROZPOZNAWANIA I OZNACZANIA GATUNKÓW - Detlef Singer - /5
- PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ - Jan Paweł II - /3
- OBIETNICA ANIOŁA (Promesse De L’Ange) - Frederic Lenoir i Violette Cabesos - /2
- PAMIĘTNIK Z DEKADY BEZDOMNOŚCI - Anna Jadwiga Łojewska - /5
- ETNOLOG W MIEŚCIE GRZECHU. POWIEŚĆ KRYMINALNA JAKO ŚWIADECTWO ANTROPOLOGICZNE -Mariusz Czubaj - /3
- GRZECHY HETMAŃSKIE CZYLI OBRAZY Z KOŃCA XVIII WIEKU - Józef IgnacY Kraszewski - /4
- RĘKA MISTRZA (Duma Key) - Stephen King - /5*
- APSARA - Marek L.Litmanowicz - /5*
- POTOP - Henryk Sienkiewicz - /5*
- CZOŁGI II WOJNY ŚWIATOWEJ - Andrzej Zasieczny - /2
- DZIEJE LICZBY CZYLI HISTORIA WIELKIEGO WYNALAZKU (Les chiffres ou l'histoire d'une grande invention) - Georg Ifrah - /5*
- POTSDAMER PLATZ - Buddy Giovinazzo - /4
- ZABIJCIE ODKUPICIELA - Grzegorza Drukarczyk - /4
- NIEUGIĘTY (On The Brinks) - Sam Millar - /5*
- WYCZYNY NIEZRÓWNANEGO HODŻY NASREDINA - Idries Shah -/5
- 1974 (Nineteen Seventy Four) - David Peace - /5*
- KHUL-KHAL. BRANSOLETY EGIPCJANEK - Nayea Atiya -/5
- STRZAŁA KUSZIELA (Kushiel’s Dart) Jacqueline Carey - 4
- LONDYŃSKI BULWAR (London Boulevard) - Ken Bruen - /5*
- WYBÓR ZOFII (Sophie’s Choice) - William Styron - /5*
- SAMOBÓJSTWO (Cамоубийство) - Wiktor Suworow - /5*
- PEŁNA KONTROLA (Total Control) - David Baldacci -/4
- TOLINY. WYSTRZAŁOWE OPOWIEŚCI DLA DZIECI (Tollins: explosive tales for children) - Conn Iggulden - /4
- EDEN - Stanisław Lem - /5*
- OKIEM PSA - John Fisher - /5*
- KLARA - Izaa Kuna - /2
- TAJNA SANKCJA (Secret Sanction) - Brian Haigh - /5*
- GENIUSZ (Simple Genius) - DAVID BALDACCI - /4
- TAJEMNICA EKSKALIBURA (The Secret of Excalibur) -Andy McDermott - /2
- OCZYSZCZENIE (Очищение) - Wiktor Suworow - /5*
- SEKRET GENEZIS (The Genesis Secret) - Tom Knox -/2
- KSIĄŻKI WYBRANE - /5*
- TAJNI EGZEKUTORZY. POLOWANIE NA ARIBERTA HEIMA, NAZISTOWSKIEGO ANIOŁA ŚMIERCI (The Secret Executioners: The Amazing True Story of the Death) - Danny Baz - /2
- PODWÓJNA GRA (Double Cross) - James Patterson - /2
- WSPOMNIENIA NIEMIECKIEGO SNAJPERA (Grandfather’s Tale – The tale of a German Sniper) -Timothy Erenberger - /2
- CROSS - James Patterson - /2
- OGRÓD KOŚCI (The Bone Garden) - Tess Gerritsen - /5*
- ZIMNY POKÓJ (Dark Blood) - Stuart MacBride - /5
- OTWARTE RANY (Broken Skin) - Stuart MacBride - /5*
- SKARBY PRZESZŁOŚCI (Remember When) - Nora Roberts - /5*
- KROKI W NIEZNANE 4 z 1973 - /3
- SYNOWIE FORTUNY (Sons of Fortune) - Jeffrey Archer - /5*
- MARTWY CEL (Necrochip) - Cynthia Harrod-Eagles - /5
- ZWIĄZEK ŻYDOWSKICH POLICJANTÓW (The Yiddish Policemen's Union) - Michael Chabon - /5
- PIĄTA KOBIETA (Den femte kvinnan) - Henning Mankell - /5
- TAŃCZĄCY TRUMNIARZ (The Coffin Dancer) - Jeffery Deaver -/3
- BIAŁA LWICA (Den vita lejoninnan) - Henning Mankell - /5*
- POLE KRWI (The Field of Blood ) - Denise Mina - /5*
- CHIŃCZYK (Kinesen) - Henning Mankell - /5*
- KRYSTYNA CÓRKA LAVRANSA (Kristin Lavransdatter) - Sigrid Undset - /5*
- ZABÓJCZY WIRUS (Exposed) - Alex Kava - /5
- ŚLEPY ZAUŁEK (Dead End) - Cynthia Harrod-Eagles - /4
- FAŁSZYWY ALARM (Wolf Cry) - Tami Hoag - /5*
- KAMIENNA MAŁPA (The Stone Monkey) - Jeffery Deaver - /5
- SAPER (The Operative) - Duncan Falconer - /5
- DEMONY - /4
- PRZYSIĘGA OTCHŁANI (Le Serment Des Limbes) - Jean-Christophe Grange - /3
- ANIOŁ Z MISSISIPI (Turning Angel) - Greg Iles - /5*
- FAŁSZYWA TOŻSAMOŚĆ (Assumed Identity ) - David Morrell - /5*
- STRAŻNICY BEZPRAWIA (The Guards) - Ken Bruen - /5*
- DZIEŃ ZAGŁADY. POWIEŚĆ O CZASACH OSTATECZNYCH (Left Behind) - Tim Lahaye & Jerry B. Jenkins - /5
- KAMIENNY KRĄG (Le Concile de Pierre) - Jean-Christophe Grange - /3
- WIERNY SZPIEG (The Faithful Spy) - Alex Berenson - /5*
- ŚMIERĆ W BRESLAU - Marek Krajewski - /5
- SĘDZIA I JEGO ĆPUN (Der Richter und sein Fixer)- Detler Wolff -/3
- CIEMNOŚCI, WEŹ MNIE ZA RĘKĘ (Darkness, Take My Hand) - Dennis Lehane - /4
- PRZED ŚWITEM (Breaking Dawn) - Stephenie Meyer - /5*
- ZAĆMIENIE (Eclipse) - Stephenie Meyer - /5*
- KSIĘŻYC W NOWIU (New Moon) - Stephanie Meyer - /5*
- RELIKT (Relic) - Douglas Preston i Lincoln Child - /4
- STATEK DERBENT (Танкер „Дербент”) - Jurij Krymow (Юрий Соломонович Крымов) - /4
- ZMIERZCH(Twilight) -Stephenie Meyer - /5*
- SAGA O "ŁUPASZCE" - Tomasz Strzembosz - /5*
- MĘŻCZYŹNI, KTÓRZY NIENAWIDZĄ KOBIET (Män som hatar kvinnor) - Stieg Larsson - /5*
- NIELEGALNI - Vincent V. Severski - /5
- CÓRKA MARNOTRAWNA (The Prodigal Daughter) - Jeffrey Archer - /5*
- KANE I ABEL - Jeffrey Archer - /5*
- PLAGI TEJ ZIEMI - Michał Krzywicki -/2
- ŚLIWKOWA WYSPA (Plum Island) - Nelson DeMille - /5
- NAD RZEKAMI BABILONU (By the Rivers of Babylon) - Nelsona DeMille - /5
- ANIOŁY I DEMONY (Angels and Demons) - Dan Brown - /5
- DIUNA (Dune) - Frank Herbert - /5*
- FESTUNG BRESLAU - Marek Krajewski - /5*
- ZAPOMNIANY ŻOŁNIERZ (Le Soldat Oublié) - Guy Sajer - /5*
- PRZEZ WOJENNĄ ZAWIERUCHĘ (Ржевская мясорубка. Время отваги. Задача - выжить!)- Boris Gorbaczewski - /5*
- COMEDIA INFANTIL - Henning Mankell - /5*
- ŚWIAT JEST PEŁEN CHĘTNYCH SUK - Jacek Piekara - /5*
- PRZYJACIÓŁKA DIABŁA (Friend of the Devil) - Peter Robinson -/4
- SĄSIAD (The Neighbor) - Lisa Gardner - /5*
- SYMFONIA ŚMIERCI (Orchestrated Death) - Cynthia Harrod-Eagles - /5*
- KOMPLEKS WINY (Extreme Denial) - David Morrell - /5
- RD-74 (Hard target) - James Adams - /4
- ROTMISTRZ - Marian Zacharski
- RASA DRAPIEŻCÓW - Stanisław Lem - /5*
- CYFROWA TWIERDZA (Digital Fortress) - Dan Brown - /5
- ODWET (Retribution) - Liliane Hoffman -/2
- KOLEKCJONER (Splinter Cell) - Tom Clancy - /2
- GLINIANA BIBLIA (La Biblia De Barro) - Julia Navarro - /5*
- DAR JĘZYKÓW (Speaking in Tongues) - Jeffery Deaver - /3
- TORQUEMADA - Jerzy Cepik - /5*
- OSTATNIA REPUBLIKA (Последняя республика) - Wiktor Suworow - /5*
- CÓRKA BOGA (Daughter of God) - Lewis Perdue - /2
- DYSCYPLINA (Discipline) - Paco Ahlgren - /4
- KOD LEONARDA DA VINCI (The Da Vinci Code) - Dan Brown - /5*
- AKCJA OCALENIE (Ratlines: How the Vaticans Nazi networks betrayed western intelligence to the Soviets) - Mark Aarons John Loftus - /5*
- WYSPA SKAZAŃCÓW (Shutter Island) - Dennis Lehane - /5*
- BATALION CZOŁGÓW (Panzer Batalion) - Leo Kessler - /2
- OKO W OKO Z BANDEROWCAMI - WSPOMNIENIA MAŁOLETNIEGO ŻOŁNIERZA ARMII KRAJOWEJ - Stanisław Jastrzębski - /5
- CHEMIA ŚMIERCI (The Chemistry of Death) - Simon Beckett - /4
- SANKTURAIUM (The Sanctuary) - Raymond Khoury - /3
- GOMORRA - Roberto Saviano - /5*
- KTO ZABIŁ? TROPÓW JEST WIELE, PRAWDA JEST TYLKO JEDNA - /2
- PRZY SZABASOWYCH ŚWIECACH - Horacy Safrin - /5
- ZŁOTY ESZELON (Золотой Эшелон) - Wiktor Suworow - /5*
- PAN SAMOCHODZIK I TEMPLARIUSZE - Zbigniew Nienacki - /5*
- JAK NICZEGO NIE ROZPĘTAŁEM - Harosław Jaszek - /2
- ANGIELSKI ZABÓJCA (The English Assassin) - jest Daniel Silva -/5
- OKIEM OBSERWATORA (Eye of Beholder) - David Ellis - /3
- ŻYCIE NIEWŁAŚCIWIE UROZMAICONE - Kazimierz Leski - /5*
- CYBERNETYKA I CHARAKTER - Marian Mazur - /5*
- AMERICAN PSYCHO - Bret Easton Ellis -/3
- ZŁO (Ondskan) - Jan Guillou - /5*
- KRZYŻOWCY - Jan Guillou - /5*
- WRÓG WROGA (Fiendens fiende) - Jan Guillou - /5*
- TERRORYSTA NA ZAMÓWIENIE (Den demokratiske terroristen) - Jan Guillou - /5*
- COQ ROUGE (Coq Rouge) - Jan Guillou - /5*
- HARRY POTTER I KAMIEŃ FILOZOFICZNY (Harry Potter and the Philosopher's Stone) - J. K. Rowling - /4
- PETER SIMPLE (Peter Simple) - Frederick Marryat - /5*
- GRA ENDERA (Ender's Game) - Orson Scott Card - /5*
- CUDOWNI CHŁOPCY (Wonder Boys) - Michael Chabon - /4
- ŻMIJA - Andrzej Sapkowski - /2
- The Soviet Story 2008 - /5*
- OGNIEM I MIECZEM - /3
- Piękny umysł (A Beautiful Mind) 2001 - /5*
- STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW - /5
- RANCZO WILKOWYJE - /5
- TOŻSAMOŚĆ BOURNE'A (The Bourne Identity) - /3
- KANDYDAT (The Manchurian Candidate), 2004 - /2
- Historia kartelu farmaceutycznego (Die Geschichte des Pharma-Geschäfts) 2009 - /5*
- W ciemności (In Darkness) 2011 - /5*
- Cholerni cudzoziemcy (Bloody Foreigners) 2010 - /5*
- Oczy Anioła (Angel Eyes) 2001- /5*
- Seks z internetu (Cyber Seduction: His Secret Life) (2005) - /3
- Inni (The Others) (2001) - /5
- Zrozumieć ciszę (Silent Fall) 1994 - /4
- CSI - /2
- Fahrenheit 9.11 (2004) - /2
- Kinsey (2004) - /5*
- Z ulicy na Harvard (Okruchy życia: Ze slumsów na Harvard, Homeless to Harvard: The Liz Murray Story) 2003 - /5*
- Wróg wroga (Fiendens Fiende) 1990 - /5*
- Byliśmy żołnierzami (We Were Soldiers,Wir waren Helden ) 2002 - /5*
- 9 Kompania (9 Rota, 9 рота ) 2005 - /5*
* w spisie ulubionych
** MUST READ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Czytamy wnikliwie każdy komentarz i za wszystkie jesteśmy wdzięczni. Zwłaszcza za te krytyczne. Jeśli chcesz o czymś porozmawiać, zapytać, zwrócić uwagę na błąd, pisz śmiało. Każda wypowiedź, zwłaszcza na temat, jest przez nas mile widziana. Nie odrzucamy komentarzy anonimowych, jeśli tylko nie naruszają prawa. Można zamieszczać linki do swoich blogów i inne, jeśli nie są ewidentnym spamem. KOMENTARZE UKAZUJĄ SIĘ DOPIERO PO ZATWIERDZENIU przez nas :)